Aventuras en España

28 februari 2022 - Finestrat, Spanje

Onbetaald verlof aangevraagd en 2 maanden de Spaanse zon opzoeken ¡Vengaaaa!🛍️

Zo komt Kimmie Splinter door de winter 🌞

Spanje heeft nog altijd mijn hart veroverd met name ook de taal,die ik al een aantal jaren intensief aan het leren ben.
De grote steden in Spanje blijven altijd leuk, wat dacht je van Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga of Alicante?! Het leukste vind ik een fiets tocht maken door de stad!  zo kom je van alles tegen.

Tussen Valencia en Barcelona aan de Costa del Azahar ligt het pittoreske Peñíscola. Het stadje heeft prachtige stranden, een oude burcht en een gezellig centrum.
Jaren geleden keek ik een Spaanse serie wat zich afspeelde in dit leuke stadje, ennnnnn ik moest erheen 😁✈️

Als je naar het zuiden van het land afreist kom je terecht aan de Costa del Sol, hier bevinden zich twee prachtige witte dorpjes, Nerja en Frigiliana❤️

De balearen Ibiza, Mallorca, Menorca En Formentera heb ik een aantal jaren geleden bezocht, wat een plaatjes❤️

De magische rots van Ibiza Es Vedra blijft iets magisch.

Wat maakt Es Vedra speciaal? Es Vedra heeft volgens velen door de aanwezigheid van grote hoeveelheden metalen een sterk magnetisch veld! Er wordt gezegd dat het zelfs de op twee na meest magnetische plek ter wereld is💮

Als er een nadeel aan Spanje is dan zijn het de stierengevechten, gelukkig word de belangstelling voor deze shows steeds minder 🇪🇸

Ons appartementje in Finestrat (Costa Blanca) is gelukkig al ingericht en klaar.
In de zomer maanden vorig jaar 2021, zijn wij al een aantal keren hier heen geweest en hebben toen veel bezienswaardigheden in de buurt al bekeken🌞
Gelukkig beschikken wij daar over een auto, en kunnen overal heen racen waar wij maar willen🚙

Wat een heerlijk klimaat, 17 graden uit de wind en bakken maar!🌴
Altea blijft mijn favoriet, de witte straatjes en huisjes!
En wat dacht je van Villajoyosa, een badplaats in Costa Blanca dat bestaat uit gekleurde huisjes waar je helemaal vrolijk van word!
Het strand is daar rustig en genoeg plaats om je auto de parkeren.
Zet je snorkel maar op, want er zijn genoeg rotsen waar je lekker kunt snorkelen🐠🌊

IMG_20220203_214906_294

Vroeger als kind ging ik met mijn ouders en zus al naar Spanje toe, of met de bus of mijn vader reed met de auto.

Al mijn gebeurtenissen schreef ik toen al op in mijn dagboek, zelfs opgedroogde krabbetjes plakte ik erin 😅🦀

Wij zijn een aantal keren toen naar Calpe geweest in Costa Blanca.
El Peñon de Ifach, oftewel de rots van Calpe, is niet te missen langs de Spaanse Costa Blanca. Op veel plaatsen langs de kust kun je hem al zien liggen. En in Calpe zelf torent hij boven het stadje uit. Maar behalve ernaar kijken kun je deze rots ook beklimmen.Dit is niet voor iedereen weggelegd, want het is best een klim.

​Als kind vond ik het een flinke steile tocht!  Maar het uitzicht is zo mooi!

IMG_20211005_151214_591

Rondom Benidorm zijn er leuke markten te bezoeken, elke dag kan je wel naar een markt in de buurt. Ik ben dol op markten en kom er ook geregeld.
In Benidorm is een overdekte rommelmarkt het heet El Cisne ze verkopen daar veel antieke spullen.

IMG_20220116_165256_575

In het binnenland van de Costa Blanca ongeveer een klein half uurtje rijden bij ons vandaan, ligt goed verborgen in de bergen het oude dorpje Guadalest.
Er is een prachtig stuwmeer aanwezig  met oogverblindend uitzicht. 😍

IMG_20210520_095108_156

Al jaren lang leek het mij leuk om in het buitenland een asiel te bezoeken en zielige lieve straat hondjes aandacht te geven.

Ennnnn ik heb het gedaan!! Een asiel gevonden in La Nucia en mij aangemeld als vrijwilligster!🐕
Een aantal keren in de week mocht ik in de ochtend de honden uitlaten.
Wat een schatjes allemaal❤️
Ik ben verliefd geworden op een klein hondje met pootjes zo dun als bami sliertjes, wat een droppie, maar helaas ik heb hem daar gelaten....

IMG_20220208_102729

Adios❤️🌴